မာန္ေအာင္သဇင္ခ်စ္သူ မွ ၾကိဳဆိုပါသည္

Monday 26 December 2011

ေမဃေျမမွ ခ်စ္စရာဓေလ့မြန္မ်ား ေမဃေျမမွ ခ်စ္စရာဓေလ့မြန္မ်ား

                                                 
                   ေမဃ၀တီဟုေခၚေသာ မာန္ေအာင္ကြ်န္းမွာ ရခုိင္ကမ္းရုိးတန္း ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ရွိ ကြ်န္းလြတ္တစ္ကြ်န္းတစ္ကြ်န္းျဖစ္ေပသည္။ ကြ်န္းေပၚတြင္ရြာေပါင္း ၁၄၀-ေက်ာ္ရွိသည္။ လူဦးေရ ငါးေသာင္းေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္ရွိသည္။ စီးပြားေရးမွာ အဓိကအာျဖင့္ ဆန္စပါးစုိက္ပ်ိဳးေရး၊ ေဆးလုပ္ငန္း၊တံငါလုပ္ငန္း၊ အုန္းသီးကြမ္းသီး စုိက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္။ စီးပြားေရ အေျခအေနေကာင္းမြန္သေလာက္ အျခားေဒသမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္မွဳမ်ားတြင္ အားနည္းလွ်က္ရွိသည္၊ တစ္လလုံးမွ ၂-ပတ္မွ ၃-ပတ္အထိသာရွိေသာ သေဘၤာတစ္စင္းႏွင့္ ေႏြရာသီေလာက္သာ ခရီးစဥ္ရွိေသာ ဒါကုိဒါေလယာဥ္ ခရီးရွိသည္။
     တသီးတျခားကြ်န္းလြတ္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း မာန္ေအာင္ကြ်န္းတြင္ တစ္ေက်ာင္းတစ္ဂါထာတစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္း ဆုိသကဲ့သုိ႕ ခ်စ္စရာဓေလ့မြန္ကေလးမ်ားကား ထြန္းကားလွက္ရွိေနေပသည္။ မာန္ေအာင္ကြ်န္းတြင္ ထြန္းကာလ်က္ရွိေသာ ဓေလ့ထုံးစံမ်ားမွာ လူမွဳေရး၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားမွ ေပၚေပါက္လာေသာ ဓေလ့ထုံစံမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ေရွ႕ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္မွစ၍ ေပၚေပါက္ျပီး ျမတ္ႏုိးစြာထိန္းသိမ္းလာၾကသျဖင့္လည္း ယခုအခ်ိန္ထိ တည္တံ႕ေနဆဲျဖစ္သည္။

  လူပ်ဳိလွည့္ဓေလ့
             လူမွဳဆက္ဆံေရးေလာကမွ ေပၚထြက္လာေသာလူပ်ိဳလွည့္ပုံဓေလ့ကုိ ၾကည့္္မယ္ဆုိပါက ကမၻာေပၚတြင္ လူမွဳဆက္ဆံေရး အပီသဆုံး လူသားအဆန္ဆုံးျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရမည္။ မာန္ေအာင္ကြ်န္းတြင္ ကား ယဥ္ေက်းေသာ လူငယ္ဘ၀ ဆက္ဆံေရး အသြင္ျဖင့္ ဓေလ့မ်ားအေၾကာင္းကုိ သုေတသီမ်ား အက်ယ္တ၀င့္ ေဖၚျပၾကျပီးျဖစ္၍ အက်ဥ္းမွ်သာေဖၚျပပါမည္။ မာန္ေအာင္ကြ်န္း၏ ေရွ႕ေဆာင္ေရွ႕ရြက္ ကာလသားလူငယ္မ်ား ၾကင္ဖက္ရွာ လူပ်ိဳလွည့္ၾကပုံဓေလ့မွာ ယဥ္ေက်းလွသည္။ တရပ္ႏွင့္တရပ္၊ တရြာႏွင့္တရြာ အျပန္အလွန္သြားလာ၍ လူပ်ိဳလွည့္ၾကရိုးရွိၾက၏။ ညဦးပုိင္း ခပ္ေစာေစာေရာက္လွ်င္ အေဖၚအေပါင္းမ်ားႏွင့္ မိမိသြားလိုေသာ ရြာကုိသြားရ၏ ေရာက္လွ်င္ရြာခံလူပ်ဳိ ကာလသားမ်ားထံသြား၍ မိမိမည္သည့္သူကုိ ေတြ႕ဆုံလူပ်ဳိလွည္႕လုိေၾကာင္း အကူအညီေတာင္းရ၏။

          ထုိအခါ ရြာခံကာလသားလူပ်ိဳတုိ႕သည္ ရည္ရြယ္ေသာ မိန္းမပ်ိဳအိမ္ကိုသြား၍ အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပကာ အပ်ိဳထုပ္ရသည္။ အိမ္တြင္မိန္းမပ်ိဳ၏ အေဖရွိေနပါက တျခားတေနရာသုိ႕ ေရွာင္ေနရန္ ၾကံဖန္ေခၚထုတ္ၾကရသည္။ ရြာခံလူပ်ိဳသည္ မိန္းမေပ်ာ္အား အဆင္သင့္ ျပဳလုပ္ရန္ မွာထားခဲ့ရသည္။ မိန္းမေပ်ာ္လည္း အိမ္ေနာက္ဖက္တြင္ တြဲလ်က္ျပဳလုပ္ထားေသာ သီးသန္႕အခန္းတြင္ ဖ်ားခင္း၊ ကြမ္းေဆး၊ လက္ဖက္မ်ား တည္ခင္းကာ ေစာင့္ေနရသည္။

     ဧည့္သည္ေရာက္လာေသာအခါ မိန္းမပ်ိဳမွာ ဧသည္႕လူပ်ိဳႏွင့္ေလးငါးေတာင္ေလာက္ေ၀းေသာ ေျခရင္းပုိင္းတြင္ ယဥ္းေက်းစြာထုိင္လ်က္ စကားေျပာၾကရသည္။ ယင္းတုိ႕ႏွစ္ဦး၏ အလယ္တြင္ မီးခြက္တစ္လုံးထြန္းရသည္။ ယင္းသုိ႕အေစာင့္က်ေနသျဖင့္ ယင္းတုိ႕အား ညေစာင့္က်သည္ဟု၍ ေနာက္ေျပာင္ေျပာဆုိေလ့ရွိၾကသည္၊ ယင္းသုိ႕လူပ်ိဳလွည့္ရာတြင္ စဥ္းႏွင့္စနစ္ႏွင့္ ထုံစံအတုိင္း က်င့္သုံးၾကသျဖင့္ မေတာ္မေရာ္မွဳမ်ား အက်င့္ပ်က္မွဳမ်ား ေပၚေပါက္မွဳမရွိၾကေပ။

    ကင္းဓေလ့
          မာန္ေအာင္ကြ်န္း၏ စီးပြားေရးတြင္ လယ္ယာစုိက္ပ်ိဳးေရးသည္ အဓိကျဖစ္၏ ေရွ႕အထက္ေက်ာ္ကာရီကပင္ ေရွ႕လူၾကီးမ်ားသည္ လယ္ယာလုပ္ငန္းမွ ေပၚထြက္လာေသာ ဓေလ့ထုံစံမ်ားကို ျမတ္ႏုိးစြာ ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ၾကသည္။ ယင္းဓေလ့ထုံးစံမ်ားမွာ စုိက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းအတြက္ေရာ၊ လူမွဳေရးတုိ႕တြင္ပါ တဖက္တလမ္း အက်ိဳးျပဳလ်က္ရွိသည္။ လယ္ယာလုပ္ငန္းမွ ေပၚထြက္လာေသာ ကင္းဓေလ့မွာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္း၏ ကင္းဓေလ့ဆုိသည္မွာ ေကာက္စုိက္ေနစဥ္ ဘယ္ကြင္းအနီးမွ ျဖတ္ေလွ်ာက္လာသူ ေယာက်ား္မ်ားထံတြက္ ေကာက္စုိက္သမားမ်ားက ေစတနာအေလွ်ာက္ ေငြေၾကးသုိ႕မဟုတ္ စားစရာေသာက္စရာမ်ား ေတာင္းခံၾကျခင္းပင္ျဖစ္၏။ သုိ႕ေၾကာင့္ ေကာက္စုိက္ရာလယ္ကြင္းအနီးက မသြားေလ့ႏွင့္၊ သြားလုိက္လွ်င္ တခုခုေတာ့ ကြ်န္မွာေသခ်ာသည္။

      ပုိက္ဆံေၾကးေငြမပါ၊ စားစရာေသာက္စရာမပါခဲ့လွ်င္ ေကာက္၀င္စုိက္ရေတာ့၏။ ယင္းသုိ႕ေတာင္းခံရရွိေသာ စားစရာေသာက္စရာမ်ားကို တေပ်ာ္တပါး စားေသာက္၍ ေကာက္စုိက္ၾကရာ လုပ္ငန္းခြင္ေပ်ာ္ရြင္မွဳကုိ ရရွိႏွိုင္ကာ လုပ္ငန္းလည္း တြင္က်ယ္ႏုိင္သည္။ ေၾကးေငြမ်ားကို စုေပါင္း၍ ဘုရားပုထုိး ဂူေက်ာင္းမ်ားတြင္ အလွဴဒါန စုေပါင္းျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖင့္ ေကာက္စုိက္သူလုံမပ်ိဳမ်ားရွိရာ လာေရာက္ပုိးပန္းေလ့ရွိၾကသည္။ ယင္းသုိ႕ အလုပ္မလုပ္ဘဲ ေနသူမ်ားသည္ လုပ္ေနသူမ်ားအား လာေရာက္ေႏွာက္ယွက္ရာ ေရာက္ေနသျဖင့္ ယင္းလူမ်ားအား ပညာေပးသည့္သေဘာျဖင့္ ေကာက္စုိက္ခုိင္းလုိက္ၾကေတာ့၏။ ဤသုိ႕ဒဏ္ခတ္ခံရေသာ ပုိးေမာင္ေမာင္ လူေပၚေၾကာ့ကေလးမ်ား အဖုိ႕အသိတရားရကာ အလုပ္လုပ္လုိစိတ္မ်ား ေပၚလာႏုိင္ေပသည္။

လက္ထုံးဓေလ့
          လယ္ယာလုပ္ငန္းမွ ေပၚထြက္လာေသာ ဓေလ့မ်ားကား မ်ားလွစြာ၏ လက္ထုံးခေပးပုံ ဓေလ့သည္လည္း စိတ္၀င္စားဖြယ္ ဓေလ့တခုပင္ျဖစ္သည္။ လက္ထုံးခသည္ လက္က်န္ခ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရမွာေရြ႕လာသည္ဟုဆုိဖြယ္ရာရွိသည္။ လယ္ကြင္းတခုတြင္ လယ္ရွင္သည္ ေကာက္စုိက္ႏုိင္ရန္ လယ္ကြင္းအမ်ားအျပားစုိေျမျဖစ္ေအာင္ ထြန္ယက္အေခ်ာကုိင္ထားရ၏ ယင္းရြံ႕ျပင္လယ္ကြက္မ်ားတြင္ ေကာက္စုိက္အဖြဲ႕တဖြဲ႕ ၀င္စုိက္ၾကရာ လယ္ကြက္တစ္ခုတြင္မျပီးျပတ္လက္စမသတ္ဘဲ တျခမ္းက်န္ခဲ့ပါက ယင္းလက္က်န္ကုိ ေနာက္တစ္ေန႕တြင္ တျခားတဖြဲ႕က ၀င္ေရာက္စုိက္းပ်ိဳးစုိက္ပ်ိဳးမည္ဟုဆုိလွ်င္ ပထမအဖြဲ႕သည္။

         လက္က်န္ကုိ၀င္စုိက္ေသာ ဒုတိယအဖြဲ႕အား လက္က်န္ခ(၀ါ) လက္ထုံးခ ေပးၾကရေလ့ရွိပါသည္။ ယင္းဓေလ့မွာ ေကာက္စုိက္သူမ်ား အျပီးအျပတ္ အဆုံးသတ္မစုိက္ဘဲ အေခ်ာင္ခုိမွဳ မရွိရေလေအာင္ တားဆီးထားေသာ ဓေလ့ေကာင္းတခုအျဖစ္ ျမင္ရသည္။ လက္ထုံးခအျဖစ္ တဖြဲ႕လုံး ေကာက္စုိက္သမားမ်ားအား စားစရာတခုခုအ၀ေကြ်းရေသာ အေလ့ရွိသည္။ ယင္းဓေလ့ရွိသျဖင့္ ေကာက္စုိက္သမမ်ားမွာ မိမိလုပ္ငန္းကို အျပီးအျပတ္ အဆုံးသတ္ႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားလုိေသာစိတ္ဓါတ္မ်ား ေမြးျမဴလာႏုိင္ေပရာ အထူးထိန္းသိမ္း ျမတ္ႏုိးအပ္ေသာ ဓေလ့ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ကုန္းေက်ာ္ေရေက်ာ္ဓေလ့
          ဤဓေလ့မွာ လုပ္ငန္းပုိင္ရွင္မ်ား အလုပ္သမားမ်ားအေပၚတြင္ မတရားအခုိင္းမွဳ။ ေခါင္းပုံျဖတ္မွဳမွ ကာကြယ္ေပးထားေသာ ဓေလ့အျဖစ္ျမင္ႏုိင္ေပသည္။ အခ်ိဳ႕လယ္ရွင္တုိ႕မွာ လယ္ကြင္းသည္ တကြက္တည္းမဟုတ္ပဲ ေခ်ာင္းျခား၊ ေတာင္ၾကားကြဲျပားကာ အကြက္မ်ားစြာ ရွိေနတတ္ၾကသည္။ ေကာက္စိုက္သမမ်ားသည္ လယ္ကြက္တေနရာတည္းတြင္ မစုိက္ရဘဲ ဟုိေရြ႕သည္ေျပာင္း၊ ေခ်ာင္းကူး ေရကူး၊ ေတာင္တက္ေတာင္ေက်ာ္ ေျပာင္းေ၇ြ႕စုိက္ပ်ိဳးရမည္ဆုိပါက အလုပ္ပုိမုိပင္ပန္းကာ မတြင္က်ယ္ ျဖစ္ၾကရသည္။ 

           တေနရာတြင္ စုိက္ပ်ိဳးေနၾကရာမွ တျခားေခ်ာင္းျခားသည့္ ေနာက္တေနရာသုိ႕ အလုပ္ခ်ိန္ေန႕အတြင္းေျပာင္းေရြ႕စုိက္ပ်ိဳးရမည္ဆုိပါက ေရေက်ာ္ေခ်ာင္းေက်ာ္ခဟူ၍ လယ္ရွင္ထံတြင္ လုပ္အားခေတာင္းခံေလ့ ရွိၾကသည္။ လယ္ရွင္မွာ အလုပ္သမားမ်ား စိတ္ေက်နပ္ေစရန္ မုန္႕ပဲသေရစာ တခုခုျပဳလုပ္၍ ေကြ်းေမြးရေလ့ရွိသည္။ ထုိအတူ ေတာင္ကုန္းမ်ားကုိေက်ာ္၍ တျခားတေနရာသုိ႕ေျပာင္းေရြ႕စုိက္ပ်ိဳးၾကရမည္ဆုိပါက ကုန္းေက်ာ္ခအျဖစ္ ေရေက်ာ္မားမ်ား အခြင့္အေရးရလာႏုိင္သည္ျဖစ္၍ ျမတ္ႏုိးထိန္းသိမ္းသင့္ေသာ ဓေလ့ေကာင္းတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ အလုပ္ရွင္အလုပ္သမား ေျဖရွင္းေပးေသာဓေလ့ပင္ျဖစ္ပါသည္။

အား၀င္စားဓေလ
          မာန္ေအာင္ကြ်န္းတြင္ ေတာရြာမ်ားမွာ မိန္းမတုိင္းလုိလုိပင္ ေကာက္စိုက္ေလ့ရွီၾက၏။ အခစားအငွားမလုိက္သည့္တုိင္ လက္စားလုိက္၍ စုိက္ၾက၏ ေကာက္စုိက္ရာတြင္ အစုအဖြဲ႕မ်ား ဖြဲ႕စည္းကာ စုိက္ၾက၏။ တခုတဖြဲ႕လွ်င္ အနည္းဆုံး လူဆယ္ေယာက္မွ အမ်ားဆုံး လူေပါင္းရွစ္ဆယ္အထိရွိၾကသည္။ ယင္းသုိ႕စုစည္းထားေသာ အဖြဲ႕မ်ားကို “ေကာက္စုိက္အား” ဟူ၍ေခၚၾက၏။ တခါမွ် ေကာက္မစုိက္ဖူးေသးသူ လုံမပ်ိဳကေလးမ်ားသည္ ေကာက္စုိက္အစုအဖြဲ႕တခုသုိ႕ ၀င္လုိလွ်င္ ယင္းပါ၀င္လုိသည့္ ေကာက္စုိက္အစုအဖြဲ႕ရွိ ေကာက္စုိက္အစုအဖြဲ႕ရွိ ေကာက္စုိက္သမမ်ားအားလုံးကို စားစရာ မုန္႕ပဲတစ္ခုခုေကြ်းရသည္။ ယင္းသုိ႕ေကြ်းရျခင္းကို အား၀င္စာ ေပးသည္ဟုေခၚသည္။ ေကာက္စုိက္မတတ္ေသးသျဖင့္ တတ္ေျမာက္သူမ်ားက ေကာက္စုိက္ရင္း သင္ျပေပးသြားမည္ျဖစ္ရာ သင္ဆရာမ်ားအား ပူေဇာ္ျခင္းသေဘာပင္ျဖစ္သည္။

          တရပ္တရြာမွ ေလာေလာဆယ္ေျပာင္းေရြ႕လာသူမ်ားသည္လည္း ေကာက္စုိက္ကြ်မ္းက်င္တတ္ေျမာက္ေစကာမူ အား၀င္စာ (အသင္း၀င္ေၾကး) ေပးၾကရသည္။ေကာက္စုိက္ရာတြင္ လက္ေစာက္စုိက္နည္းႏွင့္ လက္ဆုတ္စုိက္နည္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရသည္။ အခ်ဳိ႕က လက္ေစာက္စုိက္တတ္၍ အခ်ဳိ႕မွာ လက္ဆုတ္စုိက္တတ္ၾက၏။ ယင္းစုိက္နည္းမ်ားမွာ ေဒသအလုိက္ အမ်ားအားျဖင့္ ကြဲျပားလ်က္ရွိ၏၊ သုိ႕ေၾကာင့္ စုိက္နည္းစုိက္နည္းမတူေသာ အျခားေဒသမွ ေျပာင္းလာေသာ ေကာင္စုိက္သမအား ေဒသခံတုိ႕က နည္းတူေအာင္ သင္ျပေပးရမည္ျဖစ္သည္။ ထုိေၾကာင့္ပင္ လူသစ္အျဖစ္လည္းေကာင္း အသင္ျပခံတပည့္တေယာက္အျဖစ္လည္းေကာင္း သတ္မွတ္ကာ အား၀င္စားေတာင္းခံျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းတုိ႕ကိုေထာက္လွ်င္ ေကာက္စုိက္အားတုိ႕တြင္ စည္းကမ္းကလနားျဖင့္ စနစ္တက်ဖြဲ႕စည္းလုပ္ကုိင္ၾကေၾကာင္းသိရသည္။

ပေဂမဖမ္းပုံဓေလ့
          စပါးပင္မ်ား မွည့္ေျခာက္လာေသာအခါ ေယာက်ာၤးမ်ား အလုပ္ငန္းခြင္၀င္ၾကရပါသည္။ မိန္းမေကာက္စုိက္သူမ်ားကဲ့သုိ႕အားဖြဲ႕(အစုဖြဲ႕)၍ ေကာက္ရိတ္သိမ္းၾကသည္။ အခ်ဳိ႕စပါးဖြံ႕သန္ေအာင္ျမင္ေသာ လယ္ယာမ်ားရွိ စပါးပင္မ်ားတြင္ ပေဂမေခၚေသာ ပုိးတုံးလုံးေကာင္ႏွင့္တူေသာ ပုိးေကာင္တစ္ခ်ိဳ႕ တြယ္ကပ္ေနတတ္သည္။ ယင္းပုိးေကာင္သည္ သဲရြံ႕ေျမတုိ႕ျဖင့္ ျခေတာင္ပုိ႕ကဲ့သုိ႕ ေကာက္ပင္ေပၚတြင္ တြယ္ကပ္ကာ အလုံးငယ္ျပဳလုပ္လ်က္ အတြင္းတြင္ခုိေအာင္းေနတတ္သည္။ ယင္းကုိ ပေဂအုံ ဟုေခၚသည္။ ေကာက္ရုိက္သမားမ်ားသည္ ေကာက္ရိတ္ရင္ ပေဂအုံေတြ႕ရွိပါက ယင္းေကာက္ပင္စုအား အရင္းမွ ရိတ္ျဖတ္စုစည္းယူလာကာ အိမ္ရွင္အား လာျပရသည္။ ယင္းသုိ႕ စပါးပင္တြင္ ပေဂအုံမ်ားဖြ႕ဲ၍ ေတြ႕ရျခင္းသည္ စပါးအထြက္မ်ားျခင္း၏  နိမိတ္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ယူဆၾကသည္။ပေဂအုံမွာ စပါးအထြက္ေကာင္းသည္႕ လယ္ေျမရွိ ဖြံ႕သန္ေသာ စပါးပင္မွာသာ တြယ္ကပ္ေနေလ့ရွိသည္။ 

        လယ္ရွင္သည္ ယင္းသုိ႕ ပေဂအုံေတြ႕ရွိသူတုိ႕အား ပေရအုံတခုအတြက္ ဓိရည္တအုိး ၀ယ္ေကြ်းရရုိး ထုံးစံရွိသည္။ သုိေၾကာင့္ပင္ ေကာက္ရိတ္သမားမ်ားတုိ႕အဖို႕ ပေဂအုံတလုံးေတြရွိျပီဆုိလွ်င္ အလြန္ေပ်ာ္ၾက၍ ပေဂအုံတစ္လုံးဖမ္းထားျပီဆုိကာ အိမ္ရွင္အား အျမန္ဆုံးသြားေရာက္ကာ လယ္ေျမသုိ႕ ထပ္၍ပင့္ေခၚကာ ျပေလ့ရွိၾကသည္။ ယင္းပေဂအုံအား ေကာင္းစြာယူေဆာင္ကာ လာဘ္ေကာင္းသည္ဟု အိမ္တြင္မျမတ္တႏုိး ထိန္းသိမ္းၾကေပသည္။

အတာေရ ကစားပုံဓေလ့
          ပီးေတာက္ထိန္၀ါ၍ အတာကူသည့္ လတန္းခူးႏွစ္ဦးအစ အခါသမယ၀ယ္ အတာေရသဘင္ပြဲမ်ားကို ျမန္မာျပည္အႏွံ႕ဆြင္ႏြဲေလ့ရွိၾကသည္။ ျမန္မာျပည္အႏွံ႕တြင္ သၾကၤန္းသုံးရက္အတြင္၌သာ အတာေရပက္ဖ်န္းကစားေလ့ရွိၾကသည္။ မာန္ေအာင္ကြ်န္းတြင္ကား ယင္ႏွင့္မတူ တမူထူးျခားလွသည္။ သၾကၤန္းရက္ျမတ္မ်ား ေက်ာ္လြန္ျပီး ေလးငါးရက္ေလာက္မွသာ အတာေရကစားေလ့ရွိၾကသည္။ သၾကၤန္ရက္ျမတ္သုံးရက္ဆုိသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္သူေတာ္စင္မ်ားအဖုိ႕ ေန႕ထူးေန႕ျမတ္မ်ားပင္ျဖစ္၏ သုိ႕ေၾကာင့္ ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ားတြင္ လူၾကီးမ်ားသာမက လူငယ္မ်ားပင္ သြားေရာက္၍အလွဴဒါနကုသုိလ္ျပဳလ်က္ ဥပုဒ္သီလမ်ား ေစာင့္ထိန္းျခင္း၊ ဘာ၀နာမ်ားပြားျခင္းတုိ႕ ျပဳေလ့ရွိသည္။

မိန္မပ်ိဳမ်းမွာလည္း လွဴဖြယ္မုန္႕မ်ားျပဳလုပ္၍လည္းေကာင္း၊ ဆြမ္းေဘာဇဥ္မ်ား ခ်က္ျပဳတ္၍လည္းေကာင္း ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ားတြင္ လွဴဒါန္းေလ့ရွိၾကသည္။ ယင္းေၾကာင့္ပင္ သၾကၤန္ရက္မ်ားအတြင္း ေပ်ာ္ပြဲရြင္ပြဲ ေရကစားပြဲမ်ားျဖင့္ မေပ်ာ္ပါးၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သၾကၤန္ရက္မ်ားလြန္ေသာအခါမွသာ မ႑ပ္မ်ားေဆာက္၍ သၾကားရည္မ်ားတုိ႕ ေကြ်းေမြးလွဴဒါန္းကာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေရကစားၾကသည္၊ ေတာရြာမ်ားမွာမူ တရြာႏွင့္ တရြာ လွည့္လည္သြားလာကာ ေရကစားၾကသည္။ ေရစ၍ ကစားၾကသည္မွ ရက္ ၂၀-ေလာက္ပင္ ညေရာေန႕ပါ ေပ်ာ္ပါးကစားတတ္ေလ့ရွိၾကသည္။ ယင္းသုိ႕ သၾကၤန္ရက္ျမတ္မ်ား ေက်ာ္လြန္မွသာ ေပ်ာ္ျမဴးၾကျခင္းမွာ ကုသုိလ္ေရးလည္းမပ်က္၊ တသီးတျခားစီ ေပ်ာ္ပါးၾကရ၍ အက်ဳိးထူးရွိလွေပသည္။

          ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ထဲတြင္ ကြ်န္းလြတ္တခုျဖစ္သည့္ မာန္ေအာင္ကြ်န္းတြင္ တေက်ာင္းတဂါထာ တရြာတပုဒ္ဆန္းဆုိသကဲ့သုိ႕ ထြန္းကားလ်က္ရွိေသာ ျမတ္ႏုိးဖြယ္ ဓေလ့ထုံစံေကာင္းကေလးမ်ားသည္ စီးပြားေရး၊ လူမွဳေရး၊ ယဥ္ေက်းမွဳေရရာတုိ႕တြင္ မ်ားစြာအေထာက္အကူျပဳလ်က္ရွိသည္။ လူ႕ေဘာင္အတြက္ အက်ိဳးျပဳေသာ ေဒသဆုိင္ရာထုံစံဓေလ့ေကာင္းကေလးမ်ားကုိ အေရးတယူထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ကာ ေခတ္ႏွင့္အညီတုိးတက္လာေအာင္ တည့္မတ္ေပးျခင္း၊ ျဖန္႕ျဖဴးေပးျခင္းျဖင့္ က်ယ္ျပန္႕လာေစကာ လူ႕ေဘာင္အတြက္ တစ္ဆင့္ျပီးတစ္ဆင့္ တထစ္ျပီးတထစ္ အသုံးခ်သြားႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင္႕မိပါသည္။

                                                                                               ညီလတ္ေထြး(မာန္ေအာင္)

          စီးပြားေရ အေျခအေနေကာင္းမြန္သေလာက္ အျခားေဒသမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္မွဳမ်ားတြင္ အားနည္းလွ်က္ရွိသည္၊ တစ္လလုံးမွ ၂-ပတ္မွ ၃-ပတ္အထိသာရွိေသာ သေဘၤာတစ္စင္းႏွင့္ ေႏြရာသီေလာက္သာ ခရီးစဥ္ရွိေသာ ဒါကုိဒါေလယာဥ္ ခရီးရွိသည္။

ဒီစာမူပုိင္ရွင္သည္ သူေခတ္သူကာလက ေရးထားေသာစာမူထင္ပါသည္ အထက္ပါစာပုဒ္ေလးကုိၾကည့္ေသာအားျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရး သိပ္မေကာင္းေသာေခတ္ကာလျဖစ္ေပသည္ ယခုအခါမွာကား မာန္ေအာင္ကြ်န္းကုိ အျမန္ယာဥ္ သေဘာၤမ်ားျဖင္းလည္းေကာင္း။ေမာ္ေတာ္ဘုတ္မ်ားျဖင့္ လွ်င္ျမန္စြာသြားလာႏုိင္ပါသည္။

                               ဒီစာမူကို အဖရခုိင္ ဘေလာ့မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။
                   

No comments:

Post a Comment