မာန္ေအာင္သဇင္ခ်စ္သူ မွ ၾကိဳဆိုပါသည္

Monday 2 January 2012

မွီ၀ဲသင့္ေသာ အဟာရမ်ား


           ( မတူကြဲၿပားေသာေထရ၀ါဒႏိုင္ငံတစ္ခု မွ ကိုယ္ေတြ႕မွတ္တမ္းေလးမ်ား ၁ )
 တကယ္ဆို မိမိသည္ သူမ်ားေတြနဲစာလွ်င္ ဒီတကၠသိုလ္ၾကီးတြင္ ကေလးသာသာေလးသာရွိပါေသးသည္ နိုင္ငံၿခားအေတြ႕အၾကံဳနည္းပါးမဳွ႕ေၾကာင့္လည္း အစစ အရာရာ အခက္အခဲေတြနဲ႕ရင္ဆိုင္ရသည္။ ကြဲၿပားၿခားနားေသာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြက အစ အကုန္ေလ့လာေနရသည္။ တကၠသုိလ္ၾကီးကုိေရာက္ေရာက္ခ်င္း ခံစားလိုက္ရသည့္ခံစားမွဴ႕က စိတ္ညစ္မွဴ့ဆိုလွ်င္ပိုမွန္ေပလိမ့္မယ္ အစစအရာရာ အဆင္မေၿပမွဴ့ေတြနဲ႕ပဲ မိုးလင္းမိုးခ်ဴပ္ရသည္  တစ္ခါတစ္ေလ မနက္ဖန္ေရာက္လာမည္ကိုေတာင္ေၾကာက္ေနမိသည္ဘာသာစကား၊ အစားအေသာက္ ၀တ္ပံုံစားပုံကအစစအရာရာက ကြဲၿပားၿခားနားေနသည္။

မိမိတုိ႕နုိင္ငံနဲ႕လံုး၀မတူ ထိုမတူေသာ အရာတစ္ခုကိုတူေအာင္လုပ္ေနရသည္က ဘ၀မွာတကယ္ပင္စိတ္ညစ္စရာေကာင္းလွသည္။ေက်ာင္းတက္ရေတာ့လညး္အတန္းေခါင္ေဆာင္လုပ္ရသည္အတိအက်အဆိုရေသာ ္မိမိတုိ႕အတန္းတြင္ေက်ာင္းသားေျခာက္ဆယ့္သုံးေယာက္ရွိသည္ ထိုေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေၿခာက္နိုင္ငံ မွ လာေသာေက်ာင္းသားမ်ားၿဖစ္ၾကပါသည္။ တစ္ခါတစ္ေလ အဂၤလိပ္လိုေၿပာၿပန္ေတာ့လည္း ကိုယ္ေၿပာတာသူတုိ႕နားမလည္ သူတုိ႕ေၿပာတာကုိလည္း ကုိယ္နားမလည္နဲ႕ စိတ္ရွဳပ္ရတာကအေမာပင္။ မိမိတို႕တကၠသိုလ္တြင္ programe အားၿဖင့္ နွစ္မ်ဳိးရွိသည္ International programe နွင့္ Thai programe တုိ႕ၿဖစ္ၾကသည္ .မိမိတို႕သည္ internaltionalprogram ေက်ာင္းသားမ်ားၿဖစ္ၾကသည္။ ဘာပဲေၿပာေၿပာမိမိတိုသည္ ပထမ ဆီမီဆတာတစ္ခုကို အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာနဲ ႕ေအာင္ၿမင္စြာ ၿဖတ္သန္းခဲ့သည္။

လူသားတုိ႕၏ လူ႕ဘ၀သည္ကား  မေသခ်ာမွဴ႕နဲ႕ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ပံုေသ သတ္မွတ္ခ်က္ကင္းမဲ့ေသာ ၾကိဳတြင္တြက္ခ်က္မရေသာ တစ္ခုတည္းေသာ ေသခ်ာမွဴကင္းမဲ့ေသာအရာပင္ၿဖစ္သည္။ အတိအက်ေၿပာရေသာ္ မိမိတို႕စာေမးပြဲၿပီးလို႕ေနာက္ဆံုးေန႕မွာပင္  မိမိတုိ႕ေနေသာ hostel ေအာက္ထပ္သည္ ေရေအာက္ကိုေရာက္သြားေလသည္။ လူသားတို႕၏လူ႕ဘ၀သည္ ေသခ်ာမွဴကင္းမဲ့ေသာ ၾကိဳတင္တြက္ခ်က္မရေသာ ပံုေသနည္းကင္းမဲ့ေသာ တစ္ခုတည္းေသာ မေသခ်ာေသာ   အရာတစ္ခုပင္ ၿဖစ္ေပသည္။

       တကယ္ဆိုမိမိအေနနဲ႕ဒီအလုပ္သည္အထူးအဆန္းတစ္ခုလိုၿဖစ္ေနသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိတို႕သည္ secend semiter meditation အတြက္တရားထုိင္ရမည္ၿဖစ္သည္။ ၿပန္ေရာက္လ်င္လည္း ကိုယ္ေတြ႕အရာေတြကို အဆိုင္းမက္တင္ရမည္ ဒါမွသာလ်င္ ေအာင္မွတ္ရမည္။ တကယ္ဆိုမိမိသည္ စာသင္သားတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ရန္ကုန္တြင္ ဆယ္နွစ္ေက်ာ္ေနထိုင္ခ့ဲဖူးသည္ တရားဆုိတစ္ခါမွ တစ္နာရီၾကာေအာင္မထိုင္ဖူးးေခ်။ တရားထိုင္ခ်င္လ်င္၇ိပ္သာသြားဟု စာသင္သားေလာကတြင္ ေၿပာဆိုေလ့ရွိသည္ စာသင္တိုက္သည္ တရားထိုင္ရန္ေနရာမဟုတ္ဟု နားလည္လာခဲ့သည္ ထို႕အတူ ဘုန္္းၾကီးေက်ာင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္လည္း တရားထိုင္ရန္ေနရာမဟုတ္သကဲ့သုိ႕ စိတ္ထဲမွာထင္လာမိခဲ့သည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသည္ ဘုန္းၾကီးေနရာသာၿဖစ္သည္ သုိ႕ေသာ္ တရားထုိင္ရာေနရာမဟုတ္သကဲ့ပင္ၿဖစ္သည္။ 
      
         ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္းတရားထုိင္ဖို႕ကို မသင္ေပးဖူးပါ၊ တကယ္လုိ႕သာ တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္  တရားထုိင္ခ်င္လ်င္ရိပ္သာကိုသြားရမည္မွာေသခ်ာသည္၊ ရန္ကုန္ၿမဳိ့ရွိ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္။ ပရိယတၱိအမည္ခံထားၾကသည္ တရားထုိင္စရာမလို တစ္ခ်ိဳ႕ေက်ာင္းမွာဆိုလ်င္ ဘုရားေတာင္ရွိမခိုးဘူးဟုၾကားသိရသည္။ တခ်ိဳ႕ေသာ စာသင္တုိက္ေတြမွာေတာ့ အိပ္ရာ၀င္ အိပ္ရာထ ဆယ္မိနစ္ ဆယ့္ငါးမိနစ္ခန္႕သာ တရားရွဴးမွတ္ရပါသည္။ ေထရ၀ါဒငါးႏိုင္ငံတြင္ ၿမန္မာနိုင္ငံသည္သာသနာ အထြန္းေတာက္ဆံုး အေအာင္ၿမင္ဆံုးေသာ နိုင္ငံတႏုိင္ၿဖစ္သည္။

           ေထရ၀ါဒအထြန္းေတာက္ဆံုးေသာႏုိင္ငံကထြက္ခြါလာေသာ မိမိတို႕ၿမန္မာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ၀ိပႆနာနဲ႕ပတ္သက္လ်င္ အားနည္းေနသည္ကုိ အံၾသစြာေတြ႕ရွိရပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း အေၿဖကေတာ့ ရွင္းပါသည္ တရားမထိုင္ဖူးလို႕ဟုေၿဖရလိမ့္မည္။ စာသင္သားသည္ တရားထိုင္စရာမလိုဟုယူဆထားလို႕ဟုေၿဖရမည္။ ေနာက္တစ္ခုထပ္ေၿပာရမယ္ဆိုလွ်င္ တရားထိုင္သည္ဆိုသည္မွာ လူေတြအလုပ္ဟုသာထင္ထားသည္ ဘုန္းၾကီးေတြထုိင္စရာမလုိဟုထင္မိသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားသည္ ကိုယ့္ေက်ာင္းတြင္ကိုယ္ထိုင္သည္ဟုယူဆထားသည္။ တရားအေၾကာင္းကိုလည္းေဟာနိုင္သည္. ၀ိပႆာနာအေၾကာငး္ကိုလည္းေကာင္းေကာင္းေဟာႏုိင္သည္ သုိ႕ေသာ္ ကုိယ္ေတြ႕မဟုတ္ စာေတြ႕မ်ားေနသည္။ မိမိတုိ႕နိုင္ငံတြင္ ပရိယတၱိနဲ႕ပဋိပတၱိသည္ အထူးကြာၿခားေနသည္။ အထူးအားၿဖင့္ဆယ္ေက်ာ္သက္ စာသင္သားတို႕မွာ အလြန္ေ၀းကြာလြန္းလွသည္။
        
       ထိုေၾကာင္း စာသင္သားမ်ားအားတစ္နွစ္လွ်င္တစ္ၾကိမ္ခန္႕တရာစခန္း၀င္လို႕ပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ေတာရေဆာက္တည္လုိ႕ပဲၿဖစ္ၿဖစ္ေလ့က်င့္ေပးသင့္သည္ဟုထင္မိသည္။ ကိုရင္ဆိုသည္မွာ ဆရာေတာ္အေလာင္းလ်ာပင္မဟုတ္ပါေလာ။တစ္ေန႕လ်င္ ထုိကိုရင္သည္္ပင္ ဆရာေတာ္ၿဖစ္လာမွာေသခ်ာသည္။ (လူမထြက္လ်င္) ထို႕ေၾကာင္းလည္း ၀ိပႆနာအေၾကာင္းကို ကိုယ္ေတြ႕သိေအာင္ ငယ္စဥ္ကတည္းက တစ္နွစ္တစ္ၾကိမ္ခန္႕ေလ့က်င့္ေပးလ်င္ ပရိယတၱိေရာ ပဋိပတၱိပါက်ြမ္းက်င္ေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးၿဖစ္လာမွာေသရွာသည္ မဟုတ္ပါေလာ။

           ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စာသင္ႏွစ္ျပီးတုိင္း တရားမထုိင္မေနရဟု သတ္မွတ္ထားတာ သာသနာ့တကၠသုိလ္တစ္ခုတည္းပင္ရွိသည္ တကယ္ဆုိ စာသင္တုိက္ၾကီးမ်ား အေနျဖင့္လည္း စာသင္ႏွစ္ျပီးတုိင္း တရားစခန္း တႏွစ္တခါေလာက္ေတာ့ ၀င္သင့္သည္ဟု ထင္မိသည္ ယခုမိမိတို႕တက္ေရာက္ေနေသာတကၱသိုလ္တြင္ ေက်ာင္းသားအားလံုးသည္ တစ္နွစ္လ်င္ ဆယ္ရက္ေတာထြက္တရားက်င့္ရသည္ စာေမးပြဲအတြက္လည္းဟုတ္၏။
ယခုနွစ္တရားထုိင္ေသာသံဃာေတာ္သည္ တစ္ေထာင္ေက်ာ္ခန္႕ရွိသည္။ အားလံုးေသာသံဃာေတြမွာ ကို္ယ့္ျခင္ေထာင္ ကုိယ့္တဲကုတ္ေလးယူရသည္ သပိတ္ သကၤန္းသံုးထည္ ေ၇ခ်ဳိး ခြက္စသည္တုိ႕ကို မိမိဘာသာမိမိယူေဆာင္ရသည္။    

         သံဃာေတာ္မ်ားကိုျမင္ရသည္မွာလည္းၾကည္ညိုစရာအလြန္ေကာင္းလွသည္ ေအာ္ငါတို႕နိုင္ငံမွာဆိုလ်င္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိုက္မလဲဟု မိမိေတြးမိသည္။ ထိုင္ေၾကာင့္လည္း ယခုကဲ့ေသာ ျပဳမူက်င့္သံုးးေသာ နည္းလမ္းသည္ မွီ၀ဲသင့္ေသာ အတုခိုးသင့္ေသာ  နည္းလမ္းတစ္ခုၿဖစ္သည္ဟုစာေရးသူထင္မိသည္။ မွီ၀ဲသည္ ဟူေသာစကားသည္ ေကာင္းေသာ အရာကို အတူယူၿပီး က်င့္သံုးအရာကိုေခၚသလို မေကာင္ေသားအရာကိုေရွာင္ရွားၿပီး က်င့္သုံးသည္ကိုလည္း မွီ၀ဲသည္ဟု ဆိုလုိခ်င္သည္။ လတ္ဆန္႕ေသာ သစ္သီးသစ္ရြက္ကိုစားသံံုးၿခင္းသည္ ခႏၵာကိုယ္အတြင္း၀င္လိုေသာ ဓါတ္မ်ားကို ၿဖည့္စြက္ေပးသည္ဆိုလ်င္လူတိုင္းသည္ ထိုအဟာရကိုစားသံုးမွီ၀ဲသင့္သည္ ထို႕အတူ ေထရ၀ါဒ သာသနာေတြအတြက္ အက်ီဳးရွိသည့္ လုပ္ငန္းဆိုလွ်င္မည္သည့္နိုင္ငံမဆို  သာသာနာေတာ္အက်ဳိးရွိဖုိ႕အတြက္ မွီ၀ဲ လုပ္ေဆာင္သင့္သည္ဟု စာေရးသူေတြးမိပါသည္။
  
                         (ေထရ၀ါဒသာသနာ့ အက်ဳိးေမ်ာ္ကိုးလွ်က္)
                                  Ashinidamiczu
                              Mahachula University                             
                                     thai


 ေက်ာင္းသားမ်ားတရားထုိင္ေနစဥ္    
 (အာရုဏ္ဆြမ္းမစားမီ တရားဆင္ၿခင္ေနစဥ္)  

1 comment:

  1. ဦးဇင္းဘုရား ဦးဇင္း ပုိစ္ပုိ႕ေပးလုိ႕ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ တပည့္ေတာ္ ကုိယ္ပုိင္ ဘေလာ့မဟုတ္ပါဘုရား မာန္ေအာင္သူ မာန္ေအာင္သားမ်ားအတြက္ လုပ္ထားတယ္ ဘေလာ့တစ္ျဖစ္ပါတယ္ ဒါေၾကာင္း မည္သူမဆုိ ပုိစ္ပုိ႕ေပးလုိ႕ရပါတယ္။ အထူးလည္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဘုရား။

    ReplyDelete